Notes & Photos


Dan Hollander
修道女の姿でゴスペル→ノリノリに滑るという展開は、「天使にラブソング」でしょうか?あの格好でダブルアクセルをやっていたのはあっぱれ。途中で服を脱ぎ捨てて、金髪で青いドレスのグラマラスな女性に!パワフルに滑ってウケまくっていました。女装は苦手ですが、こういう路線ならOK!素直におもしろかったです。 He is really good skater and comedian. It must be hard to do 2axcel in that costume, but he did! Usually I do not like man acting woman, but his performance is OK.


Philippe Candeloro
跳んでるんです。
FOIでもやっていた「Karate」のプログラム
FOIとちょっと構成を変えているような気がしました。前半のシリアスパートはジャンプもいろいろ跳んで(何気に3種類以上跳んでます)ステップも凝っていてかっこよくポーズもきめているのに、そのたびに笑いが起こるのはなぜなんでしょう?確かにお約束の観客席なだれ込み(ツーショット写真撮らせるわはちまき結ばせるわ…)はありましたが、COIではギャグキャラとしてしか定着していない様子です。何か悔しい。かっこいいのに。
I saw this program in Japan last year and found that Japanese fans and American fans have fairly different reaction to this program. Some of his posing caused big lauch where Japanese fans usually do not. I wondered what caused lauch because he was acting seriously. But it was interesting to find the difference, anyway.
Of course it was fun to watch him approaching to ladies!


Irina Slutskaya
「チワワ!」という掛け声がしょっちゅう入る、いわゆるラテンミュージック。有名な曲だと思います。振り付けがすごく可愛かったです。あと、今までにないほどやせていたのに驚きました。
立ち止まって踊っては跳ぶ、ということの繰り返しだったのですが、しっかりトリプルを降りていました。実はツアーそのものが復帰へ向けてのトレーニングになっているのかも?来シーズンは復活できると思います。
なぜか写真が撮りにくかったんですよね彼女…こんな写真で申し訳ないです(^^;)
I was surprised that she looked thinner than ever! She landed triples easily so I am sure she will come back next season. Looks like this tour is a good training for her.
And she was really cute! It was so sorry that I could not take her good photos.


Rudy Galindo
確かお尻の大手術を受けたと思うのですが、本当に復帰してきました!BSで放映されたことのある、フラフープを使った道化師のプログラムです。美しく、しみじみと滑ってくれました。("In the NAVY"系のプログラムじゃなくてよかった……。) Welcome back from operation! I am happy for him.
He skated beautifully to the "Crown" program. I prefer this program than "In the NAVY", so I was lucky.


Xue Shen & Hongbo Zhao
ムーラン・ルージュのサントラより、「Come What May」
男女のデュエットのバラードですが、しっとり甘いという域だけにとどまらない、力強さもある曲です。二人の絆を高らかに謳いあげて終わるのかと思いきや、終盤でいきなり曲調が変わり、二人の滑りも変わります。スピードが上がり、スローサルコウ、リフトと続く怒涛の展開。何なんですかこの展開、この二人の結末に何が起こったの!!と驚いたままのフィニッシュでした。
長年二人のディープなファンをやっているつもりですが、見る度にこの二人には驚かさせられます。
別ページで濃いぃトークをかましますので、このコーナーではこの辺で。
Simply amazing!
Though I've been their fan for a long time and seen many of their exhibision program, they could still astonish me. They skated elegantly than ever!
They were still powerful, dynamic, and they were also beautiful! Though the crowd did not know them well, they send big ovation after they skated.

Next

back to COI index

back to top page